Öppettider:

Öppettider (biljettkassa) Måndag - Fredag 11:00-14:00 Helgdagar stängt

Besöksadress:

Konsertteatern Köpmangatan 9.

Telefonbokning:

060-15 54 00

Information

Vanliga frågor · · · Inställda event · · · För dig som är arrangör

Allmänna villkor vid köp och bokning av biljetter

Du köper dina biljetter via vår webbplats eller hos oss på Köpmangatan 9 i Sundsvall (Konsertteatern)

Du kan reservera biljetter i vår butik eller via telefon. Reservationen finns då kvar i 3 arbetsdagar från det datum du reserverade dina biljetter. Har du inte hämtat dina biljetter inom reservationstiden annulleras din bokning automatiskt. När du har betalat för biljetterna är det inte längre möjligt att ändra din bokning

För grupper/sällskap över 10 personer som framförallt har behov av olika paketlösningar har ni även möjlighet att kontakta oss via e-post: gruppbokning@entresundsvall.se. Uppge föreställningens namn, datum, tid, antal biljetter och dina kontaktuppgifter (namn, mejladress, telefonnummer). Vi återkopplar då inom 48 timmar (gäller ej helgdagar).

Du som kund är ansvarig för att i samband med biljettköp kontrollera att evenemang, datum, tid, plats och pris stämmer med din beställning.

Du som kund är också ansvarig för att kontrollera om evenemangets datum, tid eller plats har ändrats eller att arrangemanget inte blivit inställt.

  • Biljetten gäller ej för återinträde.
  • Biljetten är en värdehandling.

Varning! Förfalskade biljetter kan förekomma. Köp alltid biljetten direkt av en auktoriserad återförsäljare.

Arrangören meddelar följande: Ljudnivån vid vissa konserter kan vara hög och leda till obehag. Konsertgästen ansvarar själv för vidtagande av försiktighetsåtgärder.

På de flesta arenor skall ytterkläder hängas in i garderoben. En del arenor har fri garderob men det kan även förekomma garderobsavgifter.

Vad får jag göra på arenan (från foton till dryck)  -> Konsumenters skyldigheter

Läs om förbindelser vid ditt biljettköp -> Köpvillkor

AXS

Återköp/byte

Byte eller ångerrätt av evenemangsbiljett definieras som återköp.
För återköp av evenemangsbiljetter gäller inte Distansavtalslagens regler om ångerrätt. Det innebär att när betalning har skett är du bunden till ditt köp. Om du väljer Klarna eller faktura som betalningssätt är biljetterna köpta oavsett om du betalat fakturan eller ej. Sjukdom, olycksfall eller dylikt är ej ett giltigt skäl till återköp (undantag kan vid enstaka fall accepteras om ett arrangemang spelar många föreställningar under en längre period och förfrågan sker i mycket god tid).

Inställt arrangemang

Vid inställt arrangemang ansvarar inte Entré Sundsvall för återbetalning utan hänvisar till arrangören. Arrangören kan ge Entré Sundsvall ett särskilt uppdrag att återköpa biljetterna. I de fall återköp sker på uppdrag av arrangören, skall återköpet ske inom en månad efter det att arrangemanget skulle ha ägt rum. Serviceavgiften återbetalas ej om inte arrangören ger Entré Sundsvall detta uppdrag. Andra eventuella administrativa avgifter som kund har betalat, såsom porto, återbetalas ej. Kunden ansvarar själv för att kontakta Entré Sundsvall angående återbetalning. Vid extrema situationer som arrangören inte kan påverka, exempelvis krigsutbrott, naturkatastrof eller dylikt kan force majeure åberopas.

Har ni köpt era biljetter via vår hemsida (entresundsvall.se) kan ni maila till aterkop@entresundsvall.se. För att vi skall hantera ditt ärende behöver föreställningen vara officiellt inställd av Entré Sundsvall genom arrangören. Vi behöver bokningsnummer, namn samt telefonnummer. Uppfylls inte dessa specifikationer varken hanterar vi eller återkopplar ärendet. Samtliga återköp återbetalas endast till det kort/swish eller annat betalmedel som används vid biljettköpet (utbetalning kan ej ske till annan part).
Obs! denna mailbox hanteras endast återköpsärenden (övriga ärenden lämnas obehandlade).
Har ni köpt biljetterna via våra ombud behöver ni vända er till er återförsäljare.

Presentkort

Entré Sundsvalls egna presentkort köper du på vår webbplats eller i vår butik. Presentkorten gäller för samtliga av Entré Sundsvalls arrangemang. Presentkortens giltighetstid är 1 år från inköpsdatum. Inlösen av presentkorten kan för tillfället endast göras i vår butik (framöver skall inlösen även kunna ske via vår webbplats). Endast Entré Sundsvalls egna presentkort kan lösas in mot andra presentkort Entré Sundsvall säljer (Kan EJ bytas mot Stenstans presentkort). Presentkort kan inte lösas in mot kontanter.

Tillgänglighet

Rullstolsplatser kan endast reserveras via Entré Sundsvall på Telefon 060-15 54 00. Biljetterna betalas via en bokningslänk som skickas ut av oss. Köp och uthämtning av reservationer kan även hanteras i vår butik.

För mer information ångande arenornas tillgänglighet se aktuell arena

Tonhallen | Sundsvalls Teater | Konsertteatern | Sveateatern

* Övriga arenor klicka på arenan vid biljettköp eller kontakta Entré Sundsvall 060-15 54 00

Definitioner

Parkett är i regel det platta golvet framför scenen (kan på vissa arenor slutta). Gradäng är oftast en läktare som står på golvet i salongen och är oftast byggd som en trappa. Balkong eller Läktare är platserna ovanför parkett (kan i vissa gamla teatrar även kallas för rad).

Våra ombud

Förutom vår butik på Köpmangatan 9 (Konsertteatern) kan ni köpa biljetter till barnteater i Sundsvall i Receptionen på Kulturmagasinet (gäller endast barnteater).

Är du arrangör och vill anlita våra tjänster, gå vidare här till vår arrangörssida
För övriga ärenden hänvisar vi de kanaler som vi  uppgett (ärenden som inte är ett arrangörsärende hanteras/återkopplas inte)

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att använda denna webbplats godkänner du vår användning av cookies.
Okej Läs mer